Crisismanagement

Crisismanagement omvat procedures om noodsituaties te kunnen voorkomen, voorspellen, analyseren en beoordelen. Voorafgaand aan het crisismanagement moet in kaart gebracht worden hoe menselijk en technisch falen voorkomen kan worden. Hierna wordt er ingegaan op de respons: hierbij worden afspraken gemaakt over welke communicatielijnen en hoe de commandostructuren verlopen ten tijde van een crisis binnen een organisatie. Vooral in het begin van een crisis kan er veel chaos ontstaan, hiervoor moet in kaart zijn gebracht welke stappen er ondernomen dienen te worden om zo snel mogelijk weer naar de ‘normale’ situatie te komen. Om tot de ‘normale’ situatie terug te keren dienen plannen opgezet te worden aan de hand van bepaalde noodscenario’s, welke crises kunnen zich binnen de organisatie voordoen. Hierop worden plannen geschreven en de worden vastgelegd in het crisisplan.  



Tesmo kan u helpen!

Tesmo kan u helpen bij het inrichten van crisismanagement. Bekijk de mogelijkheden!

Disclaimer:
Dit artikel is geschreven ten tijden van het Bouwbesluit 2012. Dit artikel moet nog aangepast worden aan het nieuwe Besluit Bouwwerken Leefomgeving 

Heb je nog VRAGEN?

ADRES

OPENINGSTIJDEN

Zoeken
Sluit dit zoekvak.